5 fun horror sequels

jason

Jason maybe a heartless killer and hockey fan but his movies knew how to have fun a bit. Sometimes there’s just a crappy sequel that makes us laugh and makes us appreciate the scary shit a bit more. Here’s 5 of my picks in no particular order of fun horror sequels good for a laugh.

friday6 1. Friday the 13th part 6: Jason Lives- The first movie that flipped off continuity and whatever realistic pretenses the series had by having Jason resurrected from the dead. The dark comedy moments are funny as hell and we get a decent end to the Tommy Jarvis arc. It was a hard pick between 6, 8, and 10 but 6 wins in my heart.

alienr1 2. Alien: Resurrection- “Resurrection” may have a curse when it comes to deeply terrifying horror franchises. The fourth Alien movie has a good concept but sooooo many WTF moments tossed in there and some pretty great moments of overacting. It can be a fun WTF movie if in the right mindset.

blair witch 2 3. Blair Witch 2: Book of Shadows- I actually will defend this as a decent movie with some good heavy 90’s music in it and some creepy imagery. Sometimes the acting ain’t great in some places and one o two of the scares backfire which can be kinda funny. Me and my oldest friend had plenty of fun either laughing or decoding this sequel.

leprachaun 5 4. Leprechaun: In the Hood- I hope this says it all, and if it doesn’t, allow me- WHY THE FUCK IS THE LEPRECHAUN IN THE HOOD?…one scene says it all, a bunch of dudes hittin a bong with the Leprechaun. Yep.

halloween 8 5. Halloween: Resurrection- 2 words. All I need. Busta Rhymes. I’ve never laughed more at a horror movie than Busta’s crazy ass using kung fu on Michael Myers and cursing him out. You have to watch it for yourself to gather the absurdity of this movie.

Author: torstenvblog

Writer of the strange and everything; lover of horror, literature, comics, and the alien is my spirit animal

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s